Content Is King en dat weten we allemaal eigenlijk ook wel. Als je wilt scoren in de zoekmachine is het van groot belang dat je hele mooie en hele goede content op je website hebt staan.
Is content nu zo belangrijk om te scoren in de zoekmachine?
Ja, dat is het zeker! Content is enorm belangrijk om te scoren in de zoekmachine. Maar wat we niet mogen vergeten en wat we altijd moeten blijven onthouden is voor wie we schrijven. Je hebt er toch wel eens van gehoord, van de ‘kreet’: Content is king?
Content Is King voor de lezer
We schrijven namelijk voor de websitebezoeker, want dat is degene die op onze website is. En dat is degene die onze website sterker kan maken, bijvoorbeeld door het delen van onze content.
Het delen van content is essentieel op social media en belangrijk voor een betere vindbaarheid. En als jij de juiste content hebt geschreven (waar je mensen echt mee helpt), dan wordt die content op jouw website enorm gewaardeerd voor de zoekmachine. Je krijgt dan gewoon meer bezoekers op je website doordat jij de beste content hebt.
Betere content dan je concurrent
Wanneer jij de beste content hebt waar je veel mensen mee kan helpen, dan word je daar echt voor beloond. Beloond door de bezoekers die gaan delen op social media. En je wordt beloond door Google (de zoekmachine), doordat je veel meer bezoekers krijgt die jouw content erg waarderen.
Hoe schrijf je de beste content
Het schrijven van content is eigenlijk vrij simpel. Je pakt een pen en een stuk papier en je gaat schrijven. Zo simpel werkt dat ;-).
Is een tekst per maand voldoende op je website?
Als ik eerlijk ben, denk ik dat je minimaal één tot twee keer per week content moet maken. Dat houdt in dat je twee keer per week moet gaan zitten om teksten te schrijven, teksten die ergens op slaan en die te maken hebben met jouw business of met je product.
En daar zit vaak het grote probleem.
Want ga er maar voor zitten iedere week.
En ga maar eens een tekst verzinnen.
Een tekst geoptimaliseerd voor de lezer, een tekst geoptimaliseerd voor Google (de zoekmachine).
✍️ Hoe lang doe je over het schrijven van goede content?
De één is beter in schrijven dan de ander. De 1 krijgt sneller iets op papier dan de ander. Als ik een tekst moeten schrijven, dan ben ik er echt heel lang mee bezig. Want ik wil namelijk dat de tekst die ik schrijf perfect past bij jou, bij de lezer.
Plus dat ik wil dat deze tekst goed geoptimaliseerd is voor de zoekmachine. Want ik wil ook gevonden worden op bepaalde zoekwoorden die in die tekst naar voren komen. Wil ik echt een goede tekst schrijven, dan kan ik daar gerust een uur of 2 voor uittrekken. En het is zelfs zo dat ik in het verleden 8 uur bezig ben geweest met een tekst van 400 woorden.
? Er moest namelijk onderzoek worden gedaan het onderwerp.
? Er moest onderzoek worden gedaan naar de juiste zoekwoorden.
? Zoekwoorden waar mensen op zoeken in de zoekmachine.
En dat kost heel veel tijd.
De ondernemer en de tijd voor het creëren van waardevolle content
Ja, tijd is geld. Tijd…
Je hebt maar 8 uur per dag, toch? Een harde werker heeft misschien wel meer tijd en benut misschien wel 12 uur tijd per dag. Maar hoe lang houd je dat vol?
En als je dan echt 8 uur bezig bent met een tekst of laten we zeggen 2 uur per dag met een tekst dan is dat ‘verloren’ tijd. In die tijd had je heel andere dingen kunnen doen, dingen die belangrijk zijn voor je bedrijf.
En natuurlijk een tekst schrijven voor je website dat rendeert op langere termijn, maar toch kost het tijd en die tijd heb je eigenlijk niet.
Wat wij tegenwoordig doen is het opzetten van een content kanon.
We weten dat we geen tijd hebben om te schrijven, dus laten we het schrijven aan onze tekstschrijver over.
En wat is het voordeel?
We kunnen doorgaan met onze eigen werkzaamheden, met de werkzaamheden die zo belangrijk zijn voor ons bedrijf. Doordat wij dit op de juiste manier hebben gedaan en doordat wij de juiste tekstschrijver in dienst hebben, kunnen we snel schakelen.
Wij geven onze tekstschrijver de opdracht om minimaal 6 teksten per maand te schrijven en het te implementeren op onze websites en op websites voor onze klanten.
Doordat we dit doen hebben wij een enorme content kanon gecreëerd waar we zelf nooit meer naar hoeven te kijken.
Een content kanon?
Jazeker, want 6 teksten per maand en dan 12 maanden lang….
Onze tekstschrijver schrijft altijd SEO geoptimaliseerd (zoekmachine vriendelijk). En dat levert ons zoveel tijd op, dat we ons niet meer druk hoeft te maken over indeling van de tekst qua optimalisatie voor de zoekmachine.
Wij noemen het onze ContentJet.
Onze ContentJet genereert voor ons mega veel bereik. Niet alleen voor ons, maar ook voor onze klanten. En het voordeel is dat ook de klant niet om hoeft te kijken naar zijn teksten op de website.
Ik kan me voorstellen dat jij dit ook graag wilt, dat jij ook heel graag zo’n ContentJet wilt opzetten. Maar je hebt er gewoonweg de tijd niet voor. En toch wil jij echt gaan scoren, voor je bezoekers… en natuurlijk voor de zoekmachine.
En dan geldt er ook nog 1 belangrijke regel op het internet: snelheid is key!
Wat bedoel ik met snelheid?
Heel simpel: ga content creëren en plaats het op de website. Niet vandaag, maar liever gisteren.
Want jij wilt betere content hebben dan je concurrentie, jij wilt namelijk je concurrentie verslaan in die zoekmachine (Google). Dan is snelheid geboden als je wilt scoren.
Hoe zet je de ContentJet aan?
De ContentJet zet je aan door dagelijks teksten te schrijven en op je website te implementeren, natuurlijk geoptimaliseerd voor Google en natuurlijk, boven alles geoptimaliseerd voor je lezer. De lezer die vermaakt wil worden, de lezer aan wie jij moet duidelijk maken dat jij de expert ben op jouw gebied.
O ja, je had geen tijd deze week om een tekst te schrijven. Het stond wel op je lijstje en eigenlijk moest je er twee schrijven deze week. Het kwam er alleen niet van.
Dus… is het deze week weer niet gelukt om content te genereren? Dat is echt vervelend, want je had het jezelf beloofd. Jij wilde het verschil maken, jij wilde Expert zijn in jouw markt. Ja, maar die tijd die vliegt. En je bent zo nodig op het honk, in je eigen business. Het is dus ook logisch dat je die tijd niet kan investeren in het schrijven van teksten.
Wij hebben voor jou de oplossing
Wij hebben dus de ContentJet ontwikkeld. Een heuse content kanon waar je niet meer over na hoeft denken. Het gaat bijna vanzelf… Ik zal er meer over vertellen.
✔️ Heb jij ook geen tijd om content te creëren
✔️ Merk jij ook dat het lastig is om over bepaalde onderwerpen te schrijven
✔️ Vind jij het ook lastig om voor je bezoeker te schrijven en ook nog eens te optimaliseren voor Google
✔️ Vind jij het lastig om een tekst te schrijven van meer dan 600 woorden
✔️ Wil jij ook je concurrentie verslaan in de zoekmachine?
✔️ Vind jij het ook lastig om de juiste zoekwoorden te vinden
Dan wordt het echt tijd:
Dat je een content is king kanon aan zet en dat je dit gaat uitbesteden aan de specialist. Want alleen op die manier kun jij gaan winnen in de zoekmachine.
Hoe zou je het vinden als wij voor jou een content kanon aanzetten?
✔️ Een content kanon die zijn weerga niet kent
✔️ Een content kanon die wekelijks actief is
✔️ Een content kanon die voor jou genereert, een echte tekstschrijver die voor jou aan het werk gaat
Zodat
❌ Het jou geen tijd meer kost om content te creëren
❌ Jij niet meer hoeft na te denken over wat je gaat schrijven
❌ Jij niet hoeft na te denken hoe je voor je bezoeker schrijft
❌ Jij niet meer hoeft na te denken hoe je tekst optimaliseert voor de zoekmachine
❌ Jij niet hoeft na te denken hoe je die 600 woorden op papier te zet
❌ Jij jouw concurrentie kan verslaan door de juiste content te gebruiken (lees creëren)
❌ Je niet hoeft na te denken welke zoekwoorden je moet gebruiken
Alles wordt voor je gedaan.
✔️ Wij plaatsen het zelfs op je website
✔️ Wij optimaliseren je de tekst direct voor de zoekmachine
✔️ Wij ‘ontzorgen’ jou van deze taaie klus
Wat gebeurd er daarna?
Op deze manier bouw je aan een stuk virtueel vastgoed op je eigen website. Een stuk virtual vastgoed waar je bezoekers blij van worden. Virtual vastgoed dat wordt gedeeld op social media door je lezers, waardoor je nog meer bereik krijgt.
Wil jij dat ook, klik dan hier om een proeftekst aan te vragen.
Waarom een proeftekst? Wat is het voordeel van een proeftekst?
✔️ Deze proeftekst is maximaal 100 woorden lang en daaruit kun je opmaken of dit iets voor je is.
✔️ Jij bepaalt het onderwerp en onze tekstschrijver gaat voor je aan de slag.
✔️ Deze proeftekst krijg je van ons helemaal gratis!
Ik nodig je uit om de proeftekst aan te vragen, zodat jij kan ondervinden hoe snel het gaat zonder dat jij enige tijd er aan kwijt bent. Vraag hier aan.