Fellmedia SEO
Shares
Shares
seo copywriting

Let op; Dit artikel gaat alleen over de tekstopbouw, niet over de tags en andere SEO codes.
>> lees hier meer over metatags

Goede seo copywriting vertelt een verhaal

Wanneer je een boek leest begin je niet bij de laatste pagina. Een tekst op het internet moet ook een logische opbouw hebben. Voor wervende teksten wordt vaak deze standaard structuur gehanteerd:

  • Probleemstelling
  • Oplossing
  • Call to Action

Eerst benoem je een veelvoorkomend probleem, daarna leg je uit hoe dit probleem is op te lossen en aan het einde geef je de oplossing via een link naar een product of dienst.

Maak gebruik van alinea’s en losse onderwerpen

Gebruik geen grote tekstblokken, verdeel de content over meerdere alinea’s. Verdeel de tekst in onderwerpen en eventueel subonderwerpen zodat de tekst lekker leest en duidelijk blijft.

Zorg dat er voldoende tekst op een pagina staat

Momenteel wordt een minimum van 300 woorden als standaard gehanteerd. Hoewel voor SEO doeleinden soms “meer = beter” wordt gesteld moet je wel rekening houden met de kwaliteit van de tekst. Je trekt bezoekers met SEO copywriting, je houdt ze vast met kwaliteit en inhoud.

Conclusie

Rond de tekst af met een duidelijke conclusie, dit kan een Call to Action zijn, of een samenvatting van de voorgaande tekst. Een positieve boodschap laat een goed gevoel achter bij de lezer. Met een solide tekstopbouw (seo copywriting) kun je iedere boodschap duidelijk overbrengen. Daarnaast moet je uiteraard rekening houden met de grammatica, spelfouten en zinsopbouw, maar daar kom ik later op terug!