Seo specialist

SEO specialist inschakelen? Hier begint het mee

De meeste mensen typen nooit meer een URL in de adresbalk, zelfs wanneer ze die al kennen. Er wordt gezocht in Google en doorgeklikt, daarom is zoekmachine optimalisatie oftewel SEO optimalisatie enorm belangrijk. Kun je dit zelf of moet je hiervoor een SEO specialist inschakelen?

Seo specialist: “SEO optimalisatie, waar moet je beginnen en hoe werkt SEO optimalisatie?”

Zoekmachines gebruiken verschillende meetpunten om te bepalen hoe relevant een website of pagina is voor een specifieke zoekopdracht. Google gebruikt hiervoor meer dan honderd factoren. Gelukkig weegt de top 5 relatief veel zwaarder dan de rest, je hoeft dus niet met alle richtlijnen rekening te houden. Wanneer een website goed werkt voor “echte” mensen heb je de halve strijd al gewonnen. Denk aan duidelijk geschreven teksten, veel afbeeldingen en video’s om de informatie op een interessante wijze over te brengen, en een responsive design waarmee de site er overal goed uitziet. Daarnaast heb je ook de SEO optimalisatie die onder de motorkap plaatsvindt. Daarvoor kun je een SEO specialist inschakelen.

Search Engine Optimization is een fascinerend “spelletje”, ken jij de spelregels of kun je beter een SEO specialist inschakelen?

SEO specialist inschakelen of niet?

Hoewel iemand met een beetje technische kennis al een behoorlijk eind kan komen met SEO optimalisatie, is het de vraag of je die tijd niet beter elders kunt besteden. Een verkoper moet bezig zijn met verkopen, een schoenmaker maakt het liefst zoveel mogelijk schoenen. De tijd die je kwijt bent aan SEO optimalisatie kan je omzet en klanten kosten. Daarnaast kent een SEO specialist precies de trucs en nuances en weet ook wat de “best practices” zijn. Wanneer je bijvoorbeeld gebruik maakt van “keyword stuffing” of onbetrouwbare “backlinks” kun je rekenen op een keldering in de zoekresultaten. Een betrouwbare SEO specialist is niet alleen op de hoogte van de laatste richtlijnen, maar zal ook naar de toekomst kijken en nu al rekening houden met ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie. Zo bouw je aan SEO optimalisatie die ook in de toekomst overeind blijft staan.

Credits foto: Marleen Sahetapy fotografie