Bovenaan in Google met SEO en SEA
Niemand maakt een website om ongezien te blijven, de bedoeling van een website is uiteindelijk om juist gezien te worden en jouw boodschap over te brengen. Dit kunnen zakelijke contacten zijn, gelijkgezinde hobbyisten of klanten voor jouw webshop. Omdat de meeste mensen via Google
naar relevante websites zoeken wil je uiteraard bovenaan in Google staan. Wat is de snelste manier, en hoe blijf je bovenaan in Google staan? Met deze vier tips gaat dat lukken!
1. Search Engine Advertising
Het minder bekende broertje van SEO is een heel effectief instrument om bovenaan Google te komen. Je koopt advertentieruimte op basis van specifieke zoektermen. De waarde kan per zoekterm flink verschillen, door slim gebruik te maken van AdWords en Google Ads sta je direct bovenaan bij jouw beoogde doelgroep.
2. Search Engine Optimization
SEO duurt langer dan SEA omdat de waarde van jouw pagina’s organisch moet stijgen. Met goede Search Engine Optimization kom je ooit (bijna) bovenaan in Google, maar je hebt wel geduld nodig om bovenaan Google te komen. Beginnen met SEA en dan doorpakken met SEO blijkt vaak erg effectief.
3. Maak jouw profiel compleet
Als je een bedrijf hebt, en je wilt bovenaan in Google komen te staan helpt het om jouw profiel compleet te maken, en er ook afbeeldingen aan toe te voegen evenals een Google Maps locatie. Dit soort content staat altijd bovenaan in Google, en je betaalt er niet eens voor! Hoe beter jij de ervaring maakt voor (be)zoekers, hoe meer Google dat zal waarderen.
4. Bovenaan zonder “shortcuts”
Met ” Black Hat SEO” beloven bedrijven dat je snel bovenaan in Google komt te staan. Heel soms werkt dat even, tot Google jouw site een rode kaart geeft en je niet eens meer de eerste pagina haalt, laat staan de koppositie. Houd het netjes en kleur binnen de lijntjes, dan kom je bovenaan in Google en kun je daar ook blijven!