Fellmedia SEO
Share
hoger in google

Hoger in Google komen

Share

Hoger in Google komen

Hoe scoor ik hoger in Google? Dat is misschien wel de meest gestelde vraag in de wereld van SEO. Hoger in Google komen is een mooi streven, toch moet je het altijd zien als een middel om je doel te bereiken. Wat wil je bereiken met hoog in Google komen? Laten we in plaats van de geijkte tips om hoger in Google te komen eens bepalen waarom je eigenlijk bovenaan wilt staan in de zoekmachines.

Hoe kom je hoger in Google?

Met de juiste keywords, een site die snel laadt en responsive is, met rich media zoals afbeeldingen en videoclips en met een goede sitestructuur kun je hoog in Google komen. Dat is de theorie, maar wanneer iemand zoekt naar fietsbanden en jij verkoopt vers gebakken brood hoef jij niet bovenaan te staan in de zoekmachines. Het gaat dus niet zozeer om “hoe” maar om “wanneer”.

Hoog in Google op basis van relevantie

Een bakker in Maastricht heeft niet veel aan hongerige klanten in Leeuwarden. Die bakker moet dus scoren op “bakker Maastricht” in plaats van “bakker” in het algemeen. Wanneer je het profiel van de ondernemer hebt bepaald kun je pas echt serieus aan de slag gaan met hoger in Google komen.

Tips voor een hogere positie in zoekmachines

Nu je begrijpt dat je vanuit de aanbieder moet redeneren, zullen we nog wat praktische tips geven om de afnemer beter te bereiken via Google:

  • Maak gebruik van longtail keywords met meer dan één keyword om de juiste bezoekers te bereiken.
  • Voeg regelmatig nieuwe content toe zoals blog artikelen of videoclips.
  • Promoot jouw website ook via social media om meer traffic te genereren.
  • Wanneer je een fysieke locatie hebt moet je daar ook zeker een Google Maps locatie aan toevoegen inclusief foto’s van de zaak.

Weet jij al hoe je presteert online? Hoe hoog in Google kun jij komen?